NASZ DZIEŃ W BRIGHT START INTERNATIONAL PRESCHOOL
Każdy dzień w Bright Start jest niezwykły, pełen fascynujących zajęć, radości i zabawy. Stałe elementy dnia pozwalają nam zaspokoić w dzieciach potrzebę rytuałów generujących poczucie bezpieczeństwa. Dzięki połączeniu nauki i zabawy dzieci w Bright Start International Preschool rozwijają się harmonijnie, w odpowiednim dla siebie tempie. Ma to ogromne znaczenie w przypadku kształcenia językowego poprzez metodę immersji. Swobodna komunikacja podczas codziennych czynności czy zabawy pozwala na łagodne przyswajanie słownictwa i struktur językowych.
W ciągu dnia dzieci biorą udział w określonych zajęciach, które są dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań oraz realizują podstawę programową.
Dzieci w zerówce biorą udział w rocznym przygotowaniu przedszkolnym w języku polskim. Średni czas trwania zajęć to około 30-45 min.
Nauka i zabawa w salach przeplatana jest zajęciami i zabawą na zewnątrz.
Jak mija nam dzień?
8.00-8.45
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
Zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne/ruchowe/przy muzyce, ze śpiewem/, gry oraz zabawy dydaktyczne, stolikowe, praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka. Stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
8.45-9.00
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9.00-9.30
ŚNIADANIE
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne.
9.30-10.15
ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej.
10.15-11.15
WYJŚCIE NA ZEWNĄTRZ. AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików). Zabawy swobodne na zewnątrz, zajęcia ruchowe, spacery, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższego otoczenia.
11:15-11:30
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne i samoobsługowe w łazience.
11:30-11.45
OBIAD – I POSIŁEK (ZUPA)
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków. Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne.
11.45-12.15
ODPOCZYNEK POOBIEDNI
Zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. Zabawy tematyczne ćwiczenia i zabawy utrwalające i rozwijające kompetencje dzieci, praca indywidualna z dzieckiem.
12.15-12.45
ZAJĘCIA RYTMICZNO-MUZYCZNE/LOGORYTMIKA
Zajęcia rytmiczno-muzyczne: Nauka rozpoznawania rytmu i melodii, reagowania na zmianę tempa, dynamiki czy wysokości dźwięków. Zajęcia uwzględniają wspólne śpiewanie piosenek, a także elementy gry na prostych instrumentach.
Logorytmika: Grupowe zajęcia logopedyczne z elementami rytmiki. Mają one na celu usprawnianie nie tylko narządów artykulacyjnych, ale również układu oddechowego i fonacyjnego, motoryki małej i dużej oraz percepcji słuchowej. W każde zajęcia będę wplatane zamiennie zabawy ruchowe, słuchowe, sensoryczne, manualne oraz rytmiczne, ale głównymi elementami będą zawsze ćwiczenia logopedyczne i oddechowe, ponieważ to one przede wszystkim mają pozytywny wpływ na rozwój mowy u dzieci.
12.45-13.45
ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA
Zabawy integracyjne, tematyczne, ruchowe, edukacyjne. Gry dydaktyczne i stolikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, prace użyteczno-porządkowe w sali. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym.
13.45-14.00
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne i samoobsługowe w łazience.
14.00-14.30
OBIAD – II POSIŁEK (DRUGIE DANIE)
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole. Doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, wdrażanie do poznawania różnorodnych smaków. Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne.
14.30-15.00
ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.Zajęcia dydaktyczne, programowe prowadzone przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju: poznawczej, werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej.
15.00-15.15
SWOBODNE ZABAWY
Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
15.15-15.30
PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne i samoobsługowe w łazience.
15.30-16.00
PODWIECZOREK
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Doskonalenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności higieniczne, porządkowe, organizacyjne.
16.00-17.00
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Rozchodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, zajęcia o charakterze wychowawczym, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, prace porządkowe.
W zależności od harmonogramu zajęć dzień przebiega w języku: angielskim, hiszpańskim, polskim